کلینیک دندانپزشکی ابوالقاسمی

انواع روكش دندان

01 تیر ، 1397
کلینیک دندانپزشکی دکتر ابوالقاسمی

انواع روكش هاى دندانی : ١. روكش هاى تمام متال (full metal)

اين روكش ها از آلياژ فلزى و تركيب چند نوع فلز ميباشد

به دليل شكل نازيبا از آنها امروزه كمتر استفاده ميشود ،فقط در مواردى كه نياز به استحكام دندان هاى انتهايى با كمترين تراش ميباشد،استفاده ميشود.

- روكش هاى چينى (پرسلن يا سراميك )

- روکش های  p.f.m (پرسلن متصل به فلز)

در واقع قديمى ترين نوع روكش همرنگ دندان ميباشد و به دليل اينكه زيبايى و استحكام خوبى دارند و از نظر قيمتى نيز مناسب هستند، در حال حاضر بيشترين تقاضا را در بين تمامى روكش ها دارد.

قسمت مركزى يا همان فريم روكش از فلز مى باشد كه يك لايه سراميك هم رنگ دندان بروى آن اتصال پيدا مى كند.

2. روكش هاى زيركونيا

این روکش ها نیز مانند روكش هاى p.f.m از دو قسمت تشكيل شده ،قسمت مركزى (فريم) كه از جنس زيركونيوم است و فرق اساسى آن با p.f.m در همين قسمت ميباشد كه فريم آن سفيد رنگ است و قسمت بيرونى آن از جنس سراميك است. اين روكش ها از نظر زيبايى ازروکش های p.f.m  زيباتر و طبيعى تر مى باشند و از لحاظ استحكام نيز با آن برابرى مى كند.

3. روكش هاى  I.P.S

اخيرا با پيشرفت تكنولوژى و علم روكش هاى تمام سراميك ساخته شده كه برخلاف روكش هاى قبلى در آن فلز به كار برده نشده است ،اين روكش ها نيز شامل ٢ قسمت ميباشند.

هسته مركزى :كه اين قسمت از سراميك تقويت شده ساخته مى شود و شباهت فوق العاده ى به ساختار طبيعى دندان دارد و پوشش خارجى كه مانند بقيه روكش هاى سراميكى است.

روكش هاى E.Max  يا IPS Impress (2) جزو جديدترين روكش هاى زيبايى مى باشند كه به بازار عرضه شده و به دليل زيبايى فوق العاده براى دندان هاى جلويى بسيار ايده آل هستند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LeMMSUhAAAAAE-rJXylA6AfNIKeXGXBlaEHGr66