کلینیک دندانپزشکی ابوالقاسمی

درباره چکاپ دندان

27 آبان ، 1399
کلینیک دندانپزشکی دکتر ابوالقاسمی

درباره چکاپ دندان چه می دانید؟

  بی شک امروزه اکثر افراد به این نتیجه رسیده اند که در سلامت عمومی بدن، مراقبت کردن و حفظ سلامت دندان و دهان، تاثیر به سزایی دارد. همچنین به جز نخ دندان کشیدن و مسواک زدن روزانه، با مراجعه به مطب متخصص دندانپزشک ترمیمی به صورت منظم برای چکاپ دندان، می توانید به بهداشت و سلامت دهان و دندان خود کمک کنید. این امکان وجود دارد که دندانپزشک با توجه به وضعیت دندان های شما، توصیه کند که تعداد دفعات بیشتر یا کمتری مراجعه کنید، ولی به طور معمول هر فرد باید حداقل هر شش ماه با مراجعه به دندانپزشکی، به چکاپ دندان های خود رسیدگی کند.  

چکاپ دندان به چه صورت انجام می شود؟

صیقل یا روشن کردن و تمیز کردن دندان ها

به این صورت که دندانپزشک، لک ها و پلاک های روی دندان را توسط ابزارهایی از میان برده و پس از آن صیقل یا روشن کردن دندان ها به کمک ابزار دیگری صورت میگیرد.   تصویری از عکس دندان 

آموزش دادن در هنگام چکاپ دندان

بعد از اتمام تمیز کردن دندان ها، دندانپزشک ترمیمی شما برایتان از مشکلات و خطرات بهداشت دهان و دندان توضیح خواهند داد و  همچنین در جلسه چکاپ، مشکلات حال حاضر و آینده دندان های شما را شرح می دهند، که در صورت لزوم راه درست و صحیح مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را به شما آموزش خواهند داد.  

نظارت و معاینه دقیق دهان و دندان

شما می توانید با مراجعه به دندانپزشک ترمیمی جناب دکتر مهدی ابوالقاسمی از سلامت و مشکلات دندان ها، لثه و دهان خود مطلع شوید، و اگر علائمی یا تغییراتی از بیماری مشاهده شد، برای درمان هرچه سریعتر اقدام کنید. به طور مثال شکستگی یا وجود حفره در دندان، یا بیماری های لثه، مشاهده علائم اولیه سرطان ویا از این گونه مشکلات. با تشخیص هر کدام از این مشکلات دندانپزشک شما در این لحظه اقدام به رفع مشکل خواهد کرد و یا شما را به متخصص دیگری معرفی می کند.  

چکاپ دندان توسط اشعه X

در بعضی از مواقع هنگام ویزیت دندانپزشک برای اینکه بتواند بیماری های لثه، وجود پوسیدگی و دیگر مشکلات مربوط به دندان های شما را تشخیص دهد، از شما می خواهد که از دندان هایتان یک تصویر اشعه X حتما بگیرید. اشعه X به دلیل داشتن تشعشعات مضری که دارد بهتر است فقط در مواقع ضروری استفاده شود، و اگر به پزشک جدیدی مراجعه کردید، عکس های قبلی خود را به دندانپزشک متخصص نشان دهید.    تصویری از مسواک زدن 

چند نکته مهم در هنگام چکاپ دندان

این موضوع را می دانید که سلامت دندان های شما ارتباط کاملا مستقیم با سلامت عمومی بدن شما داشته و باید دقت و توجه لازم را در مورد هرگونه ناراحتی یا مشکلی که برایتان پیش می آید، سریعا به دندانپزشک مراجعه کنید و او را در جریان کامل مشکلات خود قرار دهید. از جمله مواردی که باید انجام دهید: . از داروها و مکمل هایی که مصرف میکنید با مقدار مصرف آنها لیست تهیه کرده و حتما به دندانپزشک خود نشان دهید. . اگر ترس یا اضطرابی از دندانپزشک یا ابزارهای دندانپزشکی دارید، حتما دندانپزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. تا به شما در طول درمان کمک کند تا در زمان ترمیم و درمان احساس بهتری داشته باشید. . اگر مشکل جدیدی بعد از آخرین ویزیت برایتان به وجود آمده، حتما برای دندانپزشک خود توضیح دهید. به طور مثال چنانچه دچار دیابت و یا مریضی قلبی شده باشید، باید حتما این مسئله را به دندانپزشک خود گزارش دهید.       شما می توانید جهت مشاوره به مطب بهترین دندانپزشک غرب جناب دکتر مهدی ابوالقاسمی مراجعه کرده و هرچه زودتر به رویای لبخند هالیوودی برسید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LeMMSUhAAAAAE-rJXylA6AfNIKeXGXBlaEHGr66