کلینیک دندانپزشکی ابوالقاسمی

سوالات متداول درباره لمینت دندان

30 فروردین ، 1400
کلینیک دندانپزشکی دکتر ابوالقاسمی

در این مقاله می خواهیم به سوالات متداول درباره لمینت دندان بپردازیم. مبحث سفید کردن دندان امروزه در بین مردم بسیار رواج پیدا کرده است. در عصر حاضر برای سفید کردن دندان روش های مختلفی مانند بلیچینگ، لمینت، کامپوزیت، لمینت سرامیکی در حال انجام است. شاید در ذهنتان سوالات زیادی در مورد لمینت دندان داشته باشید.

  • لمینت دندان برای چه مواردی کاربرد دارد؟

بی نظمی دندان ها، بد رنگی دندان ها، پوسیدگی دندان ها، بهم ریختگی دندان ها، فاصله بین دندان ها، اصلاح طرح لبخند

  • مواد لمینت از چه جنسی ساخته شده است؟

لمینت از پوسته نازکی تشکیل شده است که دارای استحکام بالایی می باشد. این پوسته با قرارگیری بر روی دندان، فرم زیبایی را برای دندان ها ایجاد می کند.

  • چند حالت لمینت دندان وجود دارد؟

به طور کل دو نوع لامینت دندان به نام های لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیت وجود دارد.

  • چه تفاوتی بین لمینت سرامیکی با لمینت کامپوزیتی وجود دارد؟

طول عمر لمینت سرامیکی بیشتر از لمینت کامپوزیت است، همچنین می توان گفت که هزینه لمینت دندان سرامیکی نسبت به لمینت کامپوزیت بیشتر است. از نظر مقاومت و استحکام باید اشاره کنیم که دوام و استحکام لمینت سرامیکی بیشتر است.

  • لمینت کامپوزیت یا لمینت سرامیکی، کدام بهتر است؟

این مورد یکی از سوال های رایج است که همواره مطرح می شود، می توان گفت که لمینت کامپوزیتی و لمینت سرامیکی هر کدام معایب و مزایای خود را دارند. این گونه است که دندان در نوع سرامیکی تراش داده می شود، اما در نوع کامپوزیتی بر روی دندان یا تراشی انجام نمی شود یا تراش دندان کم است. در اصلاح طرح لبخند این روش می تواند درخشندگی و زیبایی منحصر به فردی را بر روی دندان ها شما به وجود آورد.

  • ماندگاری لمینت دندان چقدر است؟

به طور معمول طول عمر لمینت دندان بین 5 تا 10 سال می باشد. البته همان گونه که قبلا اشاره کردیم ماندگاری لمینت سرامیکی بیشتر از لمینت کامپوزیتی است. نیاز است که بعد از گذشت چند سال لمینت ترمیم یا تعویض شود.

  • چه کسانی از لمینت دندان نباید استفاده کنند؟

در لمینت دندان بهداشت بسیار نقش پر رنگ و مهمی دارد، به همین دلیل افرادی که نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند، انجام لمینت برای آنها پیشنهاد نمی شود. همچنین کسانی که به عفونت لثه مبتلا هستند، یا دندان های آنها به شدت پوسیده است، افرادی که به خرابی بیش از حد دندان دچار شده اند، یا دندان های آنها بیش از حد کوتاه بوده و مینای دندان را از دست داده اند، انجام لمینت دندان به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

  • لمینت دندان چه آسیبی به دندان می رساند؟

در جواب می توان گفت که از انواع لمینت دندان، هیچ یک به دندان و مینای دندان آسیب نمی رسانند. به ویژه آسیب دیدگی دندان ها با لمینت بدون تراش دندان، تقریبا صفر است.

لمینت دندان

لمینت دندان

  • آیا حتما باید تمام دندان ها لمینت شود، یا امکان لمینت کردن یک یا چند دندان وجود دارد؟

به طور کل هر لمینت مخصوص یک دندان است، و باید اشاره کنیم که با توجه به درخواست و شرایط بیمار، این امکان وجود دارد که لمینت برای یک یا چند یا همه دندان ها انجام شود.

  • آیا ممکن است که لمینت دندان خراب شود؟

این احتمال در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان و مراقبت های بعد از لمینت بسیار ضعیف است. اما همان گونه که اشاره کردیم بعد از گذشت 5 تا 10 سال لمینت شما نیاز به بازسازی یا تعویض دارد.

  • در اصلاح طرح لبخند چه تعداد از دندان ها نیاز به لمینت دارند؟

با توجه به شرایط دندان ها و خط لبخند فرد، تعداد دندان ها برای لمینت مشخص می شود. اما به طور معمول برای داشتن لبخند هالیوودی بین 8 تا 10 دندان جلو لمینت می شوند. در برخی از موارد نیز مشاهده شده که با لمینت 1 تا 2 دندان آن نتیجه مطلوب به دست می آید.

  • چه مراقبت هایی بعد از انجام لمینت دندان لازم است؟

 لامینت دندان مراقبت خاصی ندارد، به جز مواردی مانند عدم استفاده از مواد غذایی بسیار سفت و سخت و همچنین عدم استفاده بیش از حد مواد غذایی رنگی مثل قهوه و ... ، همچنین مثل همیشه باید نکات و موارد بهداشتی مربوط به دندان ها رعایت شود.

  • هزینه لمینت دندان های جلو چقدر است؟

باید اشاره کنیم به اینکه قیمت لامینت دندان جلو متفاوت بوده و به اینکه از لمینت سرامیکی یا کامپوزیتی استفاده شود، بستگی دارد. همچنین به طور کل قیمت لمینت دندان به کیفیت و جنس مواد همچنین مهارت دندانپزشک زیبایی بستگی دارد.     شما می توانید جهت مشاوره به مطب بهترین دندانپزشک غرب جناب دکتر مهدی ابوالقاسمی مراجعه کرده و هرچه زودتر به رویای لبخند زیبا برسید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LeMMSUhAAAAAE-rJXylA6AfNIKeXGXBlaEHGr66