کلینیک دندانپزشکی ابوالقاسمی

چرا ایمپلنت ؟

25 اسفند ، 1399
کلینیک دندانپزشکی دکتر ابوالقاسمی

چرا ایمپلنت توصیه می شود ؟

در این محتوا می خواهیم به سوالات متداول درباره اینکه چرا ایمپلنت توصیه می شود بپردازیم. افرادی کاندید ایمپلنت هستند که به هر دلیلی دندان یا دندان های خود را از دست داده باشند. ایمپلنت می تواند جایگزین دندان ها شده و بازسازی آنها را در بر گیرد. ایمپلنت نیز داخل استخوان قرار گرفته و روکش آن بدون اتکا به دندان های مجاور روی ایمپلنت انجام شده قرار می گیرد. در زمان از دست دادن یک یا چند دندان نیازی به تراش دندان های مجاور به عنوان پایه پروتز نیست.

-مزایای کاشت دندان چیست ؟

از مزیت های کاشت دندان این است که ثابت بوده و دیگر به خارج کردن پروتز از دهان خود نیازی ندارید. همانطور که گفتیم در شیوه ترمیم و درمان ایمپلنت، مانند دیگر درمان ها به تراشیدن دندان های سالم مجاور نیازی نیست. ظاهر دندان ایمپلنت با دندان طبیعی تفاوتی نداشته و بسیار شبیه به دندان طبیعی است. همچنین احساس راحت و خوبی را در زمان صحبت کردن یا غذا خوردن خواهید داشت، ایمپلنت از تحلیل استخوان و پیری زودرس صورت نیز جلوگیری می کند.

-مراحل کاشت ایمپلنت دندان چگونه است ؟

 

در اولین مرحله کاشت ایمپلنت، انجام جراحی است که معمولا با بیهوشی یا بی حسی موضعی انجام می شود. دندانپزشک در ابتدا عمل جراحی، سوراخ کوچکی در استخوان فک دریل کرده و با دقت تمام پایه ایمپلنت را داخل استخوان فک پیچ می نماید. حدود 2 تا 3 ماه زمان می برد تا لثه روی پایه ایمپلنت را بپوشاند. بعد از جوش خوردن پایه ایمپلنت با استخوان فک، در مرحله دوم جراحی کانکتور به بالای ایمپلنت متصل می شود، و در آخر تاج روی ایمپلنت متصل شده و با سیمانی مخصوص به دندان محکم شده و با یک پیچ کوچک پایدار می ماند.  

تصویری از ایمپلنت

-طول عمر ایمپلنت های دندانی تا چه زمانی است ؟

با پیشرفت هایی که امروزه در دندانپزشکی نوین مشاهده شده، می توان گفت که ایمپلنت ها عمر نامحدودی دارند، که البته ناگفته نماند که طول عمر روش ایمپلنت بستگی به عواملی متعددی داشته مانند بهداشت و نحوه نگهداری توسط بیمار، همچنین طول و قطر ایمپلنت و توزیع درست و صحیح نیروها روی ایمپلنت موثر خواهند بود.

-در حفظ استخوان فک، ایمپلنت چه نقشی دارد ؟

 

حجم استخوان فک به جز محافظت از ریشه دندان، در ظاهر افراد نیز تاثیر به سزایی دارد. می توان گفت در نقاطی که دندان از دست رفته، ایمپلنت های دندانی می توانند حجم استخوان فرد را حفظ کرده و سبب بهبود ظاهر صورت شده و همچنین در بهبود کیفیت زندگی افراد تاثیر به سزایی بگذارند.  

تصویری از ایمپلنت

-کاندیدای مناسب برای ایمپلنت چه افرادی هستند ؟

می توان گفت که امروزه این تکنولوژی پیشرفت چشمگیری داشته و کسانی که سیستم بدنی نسبتا سالمی دارند می توانند کاندیدای مناسبی برای انجام این درمان باشند. اما فقط برای بیماران دیابتی که دیابت غیر قابل کنترل دارند، در انجام این درمان محدودیت دارند.

-آیا ایمپلنت دندان به مراقبت ویژه نیاز دارد ؟

می توان اشاره کرد به اینکه ایمپلنت مانند دندان طبیعی دچار پوسیدگی نمی شود، اما ایمپلنت دندان نیز مانند سایر دندان ها نیاز به مراقبت دارد. میکروب های دهانی به لثه اطراف ایمپلنت آسیب وارد می کنند، که باعث تحلیل استخوان اطراف ایمپلنت می شود، که در نهایت سبب از بین رفتن ایمپلنت می شود. پس باید به طور معمول و منظم دندان ها را مسواک زد. و همچنین باید به صورت سالانه برای معاینه، به مطب دندانپزشک ترمیمی خود مراجعه کنید.   شما می توانید جهت مشاوره به مطب  دندانپزشک زیبایی جناب دکتر مهدی ابوالقاسمی مراجعه کرده و با اصلاح طرح لبخند هرچه زودتر به رویای لبخند هالیوودی برسید.

 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LeMMSUhAAAAAE-rJXylA6AfNIKeXGXBlaEHGr66